2019-12-25 00:00
Mathias

I oktober skickade vi ut ett mail till befintliga kunder i vår nya larmplattform (SecuritasHome Generation 2). Vi ville ha feedback och synpunkter på vad vi var bra på, och vad vi behöver förbättra! Vi är väldigt tacksamma för att så många av er tog er tid att genomföra undersökningen, och vi tackar för alla synpunkter och idéer som kom in till oss!
Då det fanns vissa kommentarer som var återkommande, så tänker vi att det enklaste är om vi direkt ger er alla svar på dessa frågor. Har ni fler frågor eller funderingar efter nedanstående svar, så tveka inte att höra av er till oss på telefon 0771-10 10 90 eller via e-post till larmsupport@securitas.se.

Var hittar jag användarmanualen?

Vi har valt att inte skicka med en användarmanual i tryckt form på grund av att det hela tiden tillkommer nya funktioner och tjänster. Därför hittar ni alltid den senaste versionen tillgänglig i vår webbshop, eller genom att klicka här! Skulle det vara så att ni vill ha den utskriven så kontakta oss så ser vi till att ni får den senast tillgängliga versionen hemskickad i brevlådan!

Måste jag få fakturan på papper?

Självklart inte! Som kund kan du välja att få fakturan via papper, via e-post eller så kan du få den via e-faktura direkt till din internetbank! För att aktivera e-faktura så loggar du in i din internetbank, väljer e-faktura och letar upp Securitas Sverige AB. Väl där så uppger du ditt namn, din e-postadress och ditt kundnummer (ditt kundnummer hittar du på din senaste faktura där det står ”Fakturamottagarnummer”). Så fort din bank skickar informationen vidare till oss så kommer vi att aktivera e-faktura på dina kommande fakturor!

Jag vill köpa en vattendetektor/utomhussiren/inomhussiren eller annan komponent!

Samtliga komponenter som vi säljer finns i vår webbshop, inklusive ovan nämnda komponenter! Ni hittar alla tillgängliga komponenter här.

Jag vill ansluta mitt elektroniska lås!

Det finns en mängd olika elektroniska lås på marknaden, och vi har stöd för flera av dom. Hur du går tillväga, och vilka låstyper vi stödjer, hittar du här.

Vilka övriga komponenter kan jag ansluta, utöver de som ni själva säljer?

Som ni säkert vet så kan ni ansluta vissa andra komponenter till ert system, beroende på vilket abonnemang som ni har valt. Det kan röra sig om andra fabrikat av smarta fjärrströmbrytare, elektroniska lås eller Sonos-högtalare. Du hittar våra testade externa komponenter här!

Återigen stort tack för den feedback som ni kommit med! Vissa saker och förslag täcks inte in av svaren ovan, men jag lovar att vi läst allas kommentarer och försöker dra lärdom av dessa!